Specjalista Google radzi, jak rozpoznać dobrą agencję SEO

Szukasz wskazówek dotyczących tego, jak rozpoznać dobrą agencję SEO? Dobrze trafiłeś!

Jeśli posiadasz swój biznes i zakładasz dla niego stronę firmową, niewątpliwie po czasie zastanawiasz się, co zrobić, żeby była ona widoczna na samym topie wyników wyszukiwania. Wiadomo wszak, że dziś obecność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, ponieważ to właśnie stąd szereg klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak wobec tego znaleźć rzetelną agencję SEO? Polecamy kierować się sugestiami ekspertów.

Jak zatrudnić solidną firmę SEO? Google przygotowało o tym instruktaż

Nie można zaprzeczyć, że cały sektor usług SEO, czyli działań mających na celu optymalizację stron www pod wyszukiwarki, powstała i cały czas rozkwita zasadniczo tylko za dzięki wyszukiwarce Google. Mimo obecności licznych opcji, jak przykładowo Yahoo, Yandex bądź Bing, w dalszym ciągu liczą się pozycje zajmowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto stara się być widocznym w sieci, musi pracować na swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku branż, w których występuje mocna konkurencja, na ogół jest to trudne bez doradztwa ekspertów z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których idea optymalizacji stron jest nowością, i zamieściło krótki instruktaż, jak wybrać rzetelną firmę SEO.

Cechy dobrej agencji SEO zdaniem Google

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad 10-letnim stażem, w prosty sposób wyjaśnia, jak zatrudnić solidną agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od poznania, jak działa branża klienta, jakie są cele jego firmy oraz kto stanowi jego najpoważniejszą konkurencję,
  • zdolność oceny czasu oraz budżetu potrzebnego do zakończenia planowanych działań,
  • zapewnienie witrynie wsparcia technicznego i praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • nieustanna kontrola stanu strony oraz okresową analizę jej statystyk,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego i praca nad poprawą jej użyteczności,
  • zadbanie o ogólną widoczność strony internetowej, a nie tylko pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.

Przedstawicielka firmy Google wskazuje również, że dobra firma SEO nigdy nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procesem długofalowym, niejednokrotnie dającym zauważalne rezultaty zazwyczaj po kilku miesiącach działań.

Wyróżnione artykuły