Zalety usług agencji SEO

Odwiedź agencję SEO - uzyskaj fachową pomoc specjalistów

Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do najlepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań osobiście. Nie posiadając doświadczenia w zakresie SEO i nie monitorując każdego dnia komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w pracują tam również osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, programowania oraz content marketingu służące rzeczową pomocą w tych sferach.

Agencja SEO – transparentność jej prac to ważny aspekt

Agencji SEO w naszym kraju jest bez liku. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERP? Zalecamy wybrać markę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych reklamowych czy kreatywnych, co roku się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż ma ona duże doświadczenie i może bez trudu zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawana jest sekcja „Case study”. Zanim podpisze się umowę należy przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, ale również przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Druga licząca się kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik dobrej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych dotąd pracach SEO oraz o najważniejszych dla klienta artykułach lub usługach, które stara się wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest właściwy?

Ostrożnie warto potraktować firmy SEO, które proponują umowę z zapłatą za uzyskany efekt. W takim modelu klient płaci firmie SEO dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, jednakże wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty za pomocą łamania reguł określonych przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, w związku z tym solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z firmą SEO, to rzadko bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne są wyższe nakłady finansowe, aby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a później wdrożyć wszelkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele niższe.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Wyróżnione artykuły