Czym są filtry Google?

O co chodzi z filtrami Google?

Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na strony internetowe, które łamią opracowane przez Google zasady dla twórców stron. Spotkać możemy się z dwoma typami filtrów – z filtrami ręcznymi i algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?

Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do momentu aż roboty sieciowe znów wejdą na naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z regułami stworzonymi przez Google.

Wyróżnione artykuły