Pragniesz otworzyć sklep internetowy? Jeżeli masz już stronę na WordPressie, jak również jeśli nie dysponujesz żadną stroną www i startujesz od podstaw, sklep na wtyczce WooCommerce jest wspaniałym wyjściem. Czemu zaleca się utworzyć sklep WooCommerce? Z uwagi na to, jak ogromną popularnością mogą pochwalić się witryny projektowane z wykorzystaniem WordPressa, nie trudno zrozumieć fakt, iż w konsekwencji opracowano wtyczkę umożliwiającą na uruchomienie sklepu e-commerce na tym systemie zarządzania treścią. WooCommerce, bowiem taka nazwę nadano owej wtyczce, ma sporo zalet. Tak samo jak stronę na WordPressie, sklep WooCommerce da się bez…
Czytaj dalejInternetowe witryny
Jak dotrzeć do klientów online? O pozycjonowaniu dla firm z Krakowa
Wszechobecność internetu oraz prostota korzystania z niego w celu wyszperania potrzebnych towarów i usług doprowadziła do tego, że każde przedsiębiorstwo pragnie obecnie zaistnieć w sieci. Naturalnie, samo założenie strony firmowej nie znaczy, że nowi klienci nas znajdą – ważna jest przecież widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wiele mniejszych firm, działających jedynie w określonym województwie czy też wręcz w jednej miejscowości, np. w Lublinie lub w Krakowie, zastanawia się, czy opłaca się im pozycjonować stronę firmową. Tymczasem odpowiedź jest jedna – tak! Pozycjonowanie lokalne – daj się zauważyć w…
Czytaj dalejKompendium atrakcji turystycznych w Małopolsce – wszystko na jednym portalu
Mimo, że Małopolska to jedno z najmniejszych polskich województw, ma ono sporo do zaoferowania zarówno odwiedzającym zza granicy, jak i z innych regionów kraju. Dzieje się tu dużo, dlatego często ciężko znaleźć coś dla siebie w gąszczu wiadomości o najciekawszych atrakcjach i planowanych wydarzeniach kulturalnych bądź sportowych w Małopolsce. Serwis dla zainteresowanych atrakcjami turystycznymi w Małopolsce – przydatne informacje oraz wirtualne spacery Żeby zaprezentować zainteresowanym ciekawe miejsca turystyczne tego województwa, stworzono witryna visitmalopolska.pl. Publikowane są tu wiadomości nie tylko o najpiękniejszych miejscach oraz zabytkach Małopolski, jak też o wystawach i…
Czytaj dalejPortal wiedzy o zdrowiu – traktuj go jako wskazówkę a nie podręcznik medyczny!
Internet to miejsce, gdzie nadzwyczaj łatwo da się wyszukać informacje na dowolny temat. Internauci upodobali sobie w szczególności radzenie się wyszukiwarki Google odnośnie kwestii medycznych, często wręcz poprzedzając definitywną decyzję o konsultacji ze specjalistą godzinami surfowania po sieci z nadzieją na odszukanie na własną rękę odpowiedzi na palący problem. Lecz czy to rozsądny sposób wykorzystywania wiedzy publikowanej na stronach o urodzie i zdrowiu? Portal o zdrowiu i urodzie nie może być alternatywą dla profesjonalnej konsultacji lekarskiej W bezmiarze treści o prawidłowym żywieniu, zabiegach estetycznych i medycynie publikowanych w internecie jest…
Czytaj dalejWykorzystanie PBN w marketingu internetowym
Żeby klient spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również postarać się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali. Private blog network, czyli kto stosuje PBNy? PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem kierowane…
Czytaj dalejCo powinien zawierać content plan?
Blog firmowy, social media, wideo, podcasty, publikacje na portalach zewnętrznych – content marketing wymaga obecności marki w wielu różnych kanałach dystrybucji. Pomoże Ci w tym content plan, o którym więcej dowiesz się z tego artykułu. Jeśli chcesz, aby Twoja praca przynosiła konkretne rezultaty, to musisz zacząć od przygotowania planu, który odpowie na pytanie “jak to zrobić?”. Lista kroków wraz z terminami ich realizacji motywuje do regularnej pracy, a także pozwala w łatwy sposób określić, na jakim etapie się znajdujesz i jak wiele pozostało jeszcze do zrobienia. Takie podejście sprawdza się…
Czytaj dalejBłędy i ostrzeżenia w Google Search Console
Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które jest wyjątkowo pomocne w diagnozowaniu problemów związanych z indeksacją stron. Przy jego użyciu możemy sprawdzić zarówno podstrony, które już znajdują się w wynikach wyszukiwania, jak i te, które jeszcze tam się nie pojawiły. Z GSC możemy również dowiedzieć się, dlaczego dany adres nie został jeszcze zindeksowany. Jak to sprawdzić? Wyjaśniamy, w jaki sposób weryfikować błędy i ostrzeżenia w Google Search Console. Weryfikacja błędów i ostrzeżeń w GSC Miejscem, w którym możemy znaleźć informacje związane z indeksacją stron, jest zakładka “Stan” w Google Search…
Czytaj dalejDirect Answer i featured snippets – czy warto wyświetlać się na pozycji “zero”?
Pojawienie się w SERPach bloków Direct Answer oraz featured snippet (czyli polecanych fragmentów z odpowiedzią), z roku na rok coraz bardziej napędza zjawisko “zero clicks searches”. Gdy powodzenie biznesu zależy od wysokiego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, słusznie pojawia się pytanie, czy warto walczyć o wyświetlanie się strony na pozycji “zero”. Przedstawiamy nasz punkt widzenia. Nie tylko wyniki z elementami rozszerzonymi Nieustanne zmiany sposobu, w jaki Google prezentuje użytkownikowi odpowiedzi na wyszukiwane frazy, spowodowały, że na pierwszej stronie wyników wyszukiwania trudno już trafić wyłącznie na listę linków kierujących do 10…
Czytaj dalejKomu zlecić tworzenie stron internetowych?
Funkcjonalność stron internetowych wynika w szczególności z ich projektów. Projektując witryny internetowe musimy nie tylko pamiętać o względach wizualnych, ale również doświadczeniu internautów – gdy nawigacja po serwisie przysporzy im problemów, od razu przeniosą się na drugą stronę lub zdecydują się na usługi innej firmy. Żeby zatem witryna przyniosła nam oczekiwane korzyści, należy zatroszczyć się o to, by była właściwie zaprojektowana. Jak jednak prezentuje się właściwie wykonana witryna? Co zrobić, by internauci nie opuścili jej zbyt prędko? Zasady projektowania stron internetowych Główną regułą, jaką powinniśmy kierować się projektując strony internetowe…
Czytaj dalejCore Web Vitals – nowe czynniki rankingowe Google. Czym są i jak je sprawdzić?
Już w połowie 2020 r. Google ogłosiło, że w 2021 r. tzw. Core Web Vitals (w skrócie CWV), czyli Podstawowe Wskaźniki Internetowe, staną się ważnym czynnikiem rankingowym. I rzeczywiście tak się ostatecznie stało wraz z nadejściem sierpnia 2021 r. Czym zatem są czynniki Core Web Vitals, jakie informacje można z nich wyciągnąć i w jaki sposób je sprawdzić? Core Web Vitals – co to właściwie jest? Podstawowe wskaźniki internetowe to zestaw czynników, wchodzących w skład szerszego zbioru Page Experience Signals, czyli sygnałów świadczących o użyteczności strony, które Google uważa za…
Czytaj dalej