Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo ogromu starań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wszystkie te objawy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.

Wyróżnione artykuły